Årets Brisidolkampanj är uppe

I år är det 20 år sedan kampanjen Brisidoler lanserades. Totalt har över 100 kända idoler har varit med och visat att även stora idoler har varit små – att vi alla har upplevt saker som vi behöver prata med någon om. Psykisk ohälsa bland barn och unga är ett växande problem, så det blev självklart att bygga årets idoltema på det. Kampanjen gick upp under vecka 44.

Årets Brisidoler är: Irene Ekelund, Nellie Berntsson, Kosovare Asllani, Ludwig Kronstrand, Hamza Bougamza och Mahmoud Bitar. För att fira 20 årsjubileum har vi också samlat alla idoler som medverkat genom åren på brisidoler.se.

Stort tack till våra engagerade uppdragsgivare på BRIS, teamet på Smicker, Studio Björk för den härliga hemsidan, Mats Lindahl för filmerna och Twenty Studios för att vi fick låna er fina studio.

www.brisidoler.se

Bris är till för de barn som är mest utsatta i vårt samhälle. Grunden är barnkonventionen och principen om alla människors lika värde. Vårt mål är att alla barn känner att de har närhet till Bris, att de i kontakt med Bris känner den positiva kraften i vår rörelse. Genom att söka sig till Bris vill vi att inte något barn ska känna sig ensamt. Vi vill att varje barn ska finna gemenskap och styrka från alla parter som Bris mobiliserar. Varje barn ska känna hopp inför framtiden och en tro på positiv förändring.

www.bris.se