Vi är nominerade i Guldnyckeln 2018

Bris och Smicker har blivit nominerade i Guldnyckeln för kampanjen Brisidoler 2017. Med konceptet “Nu bryter vi tystnaden” ville vi prata om svåra saker som psykisk ohälsa bland barn. Fem idoler valdes ut som delade med sig av sin historia. Alla sjätteklassare i Sverige fick ett skolpaket levererat med klassiska idolbilder och kontaktinfo till Bris. Kampanjen fick stor spridning i sociala medier och vi fick ett stort antal kända personer att byta ut sin profilbild i sociala medier för att visa sitt stöd för Bris arbete. Prisutdelningen sker den 22 mars i Stockholm. 

Kund: Bris
Projektledare, Anna Vorne,
Kommunikationschef: Silvia Ernhagen

Byrå: Smicker Kommunikationsbyrå
Copywriter: Anna Sager
Art director: Erik Olsson
Strateg: Pierre Kalmenstam
Social Media strateg: Karolina Brantås
Planner: David Remvig
Operativ projektledare: Tina Gunrup Tobiasson
Operativ projektledare: Pia Högfeldt
Formgivare: Andrea Kellerman
Digital designer: Mikael Beventorp
Uppföljning: Notified
Mediebyrå: LikeHouse
Fotograf: Peter Knutsson 
Produktionsbolag: Slutet är nära
Regissör: Jonas Hong Soo Eriksson
Producent: Petra Krigström
Exekutiv producent: Alexandros Bakos
Musik: Christian Svensson, Jonas Hong Soo Eriksson
DP: André Lindholm
B-foto: Max Dewoon
Gaffer: Carl Dahllöf
Klippare: Mikael Hallmans
Colorist: Martin Steinberg
Make-up: Sofi Gregersdotter