Menu
Halebop / Den stora gigjakten
Lite roligare påskägg från Halebop
Guldnyckeln 2017, Silver, Telekom IT och energi.
Innovation, Relationship marketing, Production
Vad vill kidsen ha mest? Gig såklart! Och det vet ju Halebop. Därför skapades en lite annorlunda äggjakt under påsken. Över hela Sverige, från nordligaste norr till sydligaste syd, så låg det tusentals geocacheade bop-ägg med gigabyte i.
Det enda Halebop-kunderna behövde göra för att delta i Den Stora Gigjakten var att ge sig ut med sina telefoner, slå på platstjänster och leta sig fram på vår karta. På bara några timmar så var mer än hälften av äggen försvunna, vi fick öka serverkapaciteten och gensvaret i sociala medier var fantastiskt! Och allt detta utan att man ens skulle hitta en endaste liten Pokémon.
För mer information om våra samarbeten: pierre@smicker.se
Creativity/Solution
Result
More cases
Volvo Cars / Min Volvo
Eftersom Volvo Cars inte äger sina verkstäder och återförsäljare så är det svårt att veta vart kunden tar vägen när…
Halebop / Den stora gigjakten
Vad vill kidsen ha mest? Gig såklart! Och det vet ju Halebop. Därför skapades en lite annorlunda äggjakt under påsken.…
STF / #VÅGAUPPTÄCK
Varför upptäcker vi inte allt det fina som finns bara runt knuten här i Sverige? Det undrade Svenska Turistföreningen. Därför…