Bris / Brisidoler
Nu bryter vi tystnaden
Assignment & objective
Planning, Design, Growth
Varje år så delar Bris ut idolkort till landets alla sjätteklassare. Det är för att visa att även stora idoler varit små och upplevt jobbiga saker. Och för att påminna att barn och unga alltid kan höra av sig till Bris. I år gick vi ut under parollen ”Nu bryter vi tystnaden”. Miriam Bryant, Linnéa Claeson, Thomas Sekelius, bröderna Norberg och Sofia Olofsson berättade om allt från att känna sig vilsen till att tro på vad mobbare säger om en. Kampanjen utgår från brisidoler.se och kan även ses på SF Bio, C More, Arlas förpackningar och överallt i sociala medier.
För mer information om våra samarbeten: pierre@smicker.se
Creativity/Solution
Result
More cases
Volvo Cars / Min Volvo
Eftersom Volvo Cars inte äger sina verkstäder och återförsäljare så är det svårt att veta vart kunden tar vägen när…
Halebop / Den stora gigjakten
Vad vill kidsen ha mest? Gig såklart! Och det vet ju Halebop. Därför skapades en lite annorlunda äggjakt under påsken.…
STF / #VÅGAUPPTÄCK
Varför upptäcker vi inte allt det fina som finns bara runt knuten här i Sverige? Det undrade Svenska Turistföreningen. Därför…